Polar-Frost

Het merk Polar Frost

Polar Frost is een merk dat bekend staat om haar cryotherapie (behandeling doormiddel van kou) producten, waaronder de koud-gel voor directe pijnbestrijding. Polar Frost koud-gel kan worden gebruikt voor verwondingen zoals: verrekkingen, verstuikingen en breuken, maar ook bij chronische nek-, schouder- en rugpijn en spieraandoeningen, waaronder krampen, blauwe plekken, stijve spieren, lumbago en ischias. Daarnaast werk de gel ook bij problemen aan gewrichten en pezen.

Warm en koudtherapie Pijntherapie

Over Polar Frost koud-gel

Polar Frost koud-gel zorgt voor een langwerkende vermindering van de huidtemperatuur, gedurende 2-4 uur, zonder risico's van tegenreacties of bevriezingen. De gel biedt de mogelijkheid om de eigenschappen en voordelen van kou zo lang als nodig te gebruiken. Polar Frost koud-gel is speciaal ontworpen om langdurig verlichting te bieden bij klachten aan het zachte weefsel, spierspanning, ontstekingen en stijfheid. De toevoeging van aloë vera in de gel heeft een ontstekingsremmend effect en houdt de huid zacht en elastisch gedurende de hele behandelperiode. Daarnaast werkt aloë vera ook effectief bij de irritatie van muggenbeten.

Polar Frost absorbeert en werkt snel. Bij gebruikt masseer je een dunne laag koud-gel over het pijnlijke gebied. Herhaal de toediening om de drie uur gedurende 3-5 dagen, indien nodig. De gel is ook uitstekend geschikt als contactvloeistof bij ultrageluidtherapie of gewoon standaard na het sporten om blessures te voorkomen. Bij BodyBow is de gel verkrijgbaar in roller, tube, spray en pompfles. Naast de koud-gel beschikt Polar ook over een warmte gel Polar Heat (zie bovenstaande producten).

Waarom Polar Frost koud-gel?

Bij rugklachten of stijve spieren denkt men al snel aan de weldadige warmte van een heet bad of de sauna. Maar juist kou kan het lichaam een enorme opkikker geven. cryotherapie wint steeds meer aan populariteit. Kou stimuleert de bloedcirculatie, remt ontstekingen en kan boven alles een uitstekende pijnstiller zijn. Wat doet iemand als eerste als men met een vinger tussen de deur komt? Juist, zo snel mogelijk onder de koude kraan.

Als de temperatuur van het huidoppervlak daalt, sturen de kou-receptoren in de huid een signaal uit naar de hersenen. Dit signaal zet het lichaam aan tot een “onderzoek” om de oorzaak te achterhalen. In een reflex om het lichaam te beschermen tegen deze lage temperatuur zullen de hersenen opdracht geven om de bloedtoevoer naar de spieren en het weefsel te beperken. De bloedvaten zullen krimpen. Hierdoor wordt het bloed verrijkt met zuurstof, enzymen en voedingsstoffen. Dit proces bevordert het herstel en verdooft de pijn.

Bekijken als Rooster Lijst

4 Items